بوئینگ ؛ از 1916 تا امروز (+عکس ها)

پول‌نیوز، مازیار دانیالی - "بوئینگ" بزرگترین شرکت هوافضای جهان و پیشرو در زمینه تولید هواپیماهای جت تجاری و سیستم های دفاعی، فضائی و امنیتی در سال 1916 توسط "ویلیام بوئینگ" تاسیس شده است. این شرکت فعالیت خود را با سرمایه اولیه صد هزار دلاری و با نام شرکت "محصولات هوایی پاسفیک" آغاز کرد. اما یک سال بعد به بوئینگ تغییر نام داد. در ابتدا، بوئینگ به ساخت هواپیماهای کوچک به ویژه نمونه هایی با قابلیت فرود بر روی آب مشغول بود که به "مدل C" مشهور بودند.

 
در سال 1918 و پس از پایان جنگ جهانی اول موج عظیمی از هواپیماهای ارزان و کارکرده ارتشی به بازار هواپیماهای تجاری سرازیر شدند و کار برای فروش هواپیماهای نو بوئینگ دشوار شد. در نتیجه این شرکت حوزه فعالیت های خود را تغییر داد و به تولید میز، مبلمان و قایق مشغول شد. اما در سال 1919 با تولید "مدل "B1، بوئینگ جدی تر از گذشته فعالیت های خود در صنعت هوانوردی را دنبال کرد.

در سال 1928 مدل "B1E" با قابلیت حمل چهار سرنشین و سپس مدل 80 با قابلیت حمل 12 سرنشین از سوی بوئینگ عرضه شدند. در سال 1934 و به واسطه "قانون پست هوایی"، خطوط هوایی و تولیدکنندگان از اینکه تحت چتر حمایتی یک شرکت باشند، منع شده و در نتیجه، بوئینگ به سه شرکت کوچکتر "Boeing Airplane Company"، "United Airlines" و "United Aircraft Corporation" تقسیم شد. پس از این رویداد، ویلیام بوئینگ سهام خود را فروخته و این شرکت را ترک کرد.

در سال 1957 بوئینگ بمب افکن بسیار موفق و مشهور "B52" را تولید کرد و در همان سال جت مسافربری 707 را نیز روانه بازار کرد. پس از آن و در طی یک دهه مدل های 727، 737 و 747 نیز به خانواده سری 7 بوئینگ اضافه شدند. در همین دوران بود که بوئینگ همکاری های خود با سازمان فضایی "ناسا" در زمینه طراحی و تولید موشک و سفینه های فضایی را افزایش داد.
به عنوان یکی از برترین صادرکنندگان آمریکا، این شرکت تامین کالا و خدمات خطوط هوایی و دولت آمریکا و 150 کشور جهان را بر عهده دارد. محصولات بوئینگ و خدمات آن شامل هواپیماهای تجاری و نظامی، ماهواره ها، تسلیحات، سیستم های دفاعی و الکترونیک، سیستم های پیشرفته اطلاعاتی و ارتباطی و ... می شود.

بوئینگ سابقه ای طولانی در زمینه نوآوری و امور هوا فضا داشته و همچنان فعالیت های خود را برای تامین تقاضا و نیاز مشتری هایش گسترش می دهد. از جمله توانایی ها و ظرفیت های این شرکت می توان به طراحی و تولید هواپیماهای تجاری کارآمد، سیستم های یکپارچه نظامی و دفاعی، ارائه راهکارهای دقیق در زمینه فناوری هوایی و ... اشاره کرد.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر شیکاگو واقع شده و دارای بیش از 170 هزار نفر کارمند در آمریکا و 70 کشور جهان است. از این رو، بوئینگ یکی از متنوع ترین، بااستعدادترین و مبتکرترین نیروهای کار جهان را در اختیار دارد. بیش از 140 هزار نفر از کارمندان این شرکت دارای مدرک دانشگاهی در رشته های مختلف تجاری و فنی از بیش از 2 هزار و 700 کالج و دانشگاه در سراسر جهان هستند.

فعالیت های این شرکت به دو بخش "هواپیماهای تجاری بوئینگ" و "دفاع، فضا و امنیت بوئینگ" تقسیم می شود. حمایت کننده این دو بخش "شرکت سرمایه ای بوئینگ" که تامین امور مالی جهانی این شرکت را انجام می دهد، است. "گروه خدمات بوئینگ" نیز طیف گسترده ای از خدمات را در سراسر جهان ارائه می کند و بخش "مهندسی، عملیات و فن آوری بوئینگ" به توسعه، حمایت، به کارگیری و کسب فناوری ها و فرآیندهای مبتکرانه کمک می کند.

بخش هواپیماهای تجاری بوئینگ

با توجه به قدمتی نزدیک به یک قرن، بوئینگ به مدت بیش از 40 سال عنوان برترین تولید کننده هواپیماهای جت تجاری جهان را در اختیار داشته است. این در حالی است که با ادغام دو شرکت بوئینگ و "مکدانل داگلاس" در سال 1997، سابقه بوئینگ در این زمینه با تاریخچه هواپیماهای داگلاس گره خورده و در مجموع به میراثی 70 ساله در رهبری صنعت هوانوردی تجاری مبدل شد.

امروزه محصولات تجاری مطرح بوئینگ شامل خانواده های 737، 747، 767 و 777 و جت های کوچک این شرکت می شود. فعالیت های اخیر این شرکت نیز بر تولید مدل 787 دریم لاینر و 747-8 متمرکز بوده است. تقریبا 12 هزار فروند هواپیمای تجاری این شرکت در سراسر جهان عملیاتی بوده که حدود 75 درصد از ناوگان هوایی جهان را شامل می شود.

این در حالی است که بخش "خدمات هوانوردی تجاری بوئینگ" در هر زمان پشتیبانی های فنی لازم برای کمک به اپراتورهای بخش نگهداری هواپیماها را ارائه کرده تا در بهترین شرایط عملکرد خود قرار گیرند. این بخش خدمات مهندسی، اصلاح، تدارکات و اطلاع رسانی را به مشتری های جهانی خود که شامل خطوط هوایی مسافری و باری و تاسیسات نگهداری و تعمیرات اساسی می شود، ارائه می کند.

بوئینگ همچنین از طریق بخش "خدمات آموزش و پرواز" خود که بزرگترین و جامع ترین ارائه کننده خدمات در این زمینه است، به آموزش خدمه پرواز و اپراتورهای نگهداری هواپیماهایی که دارای بیش از 100 صندلی هستند، می پردازد.

بخش دفاع، فضا و امنیت بوئینگ

ارائه خدمات به سیستم های پیشرفته و ارتقای تاسیسات هوایی، دریایی، زمینی و فضایی ارتش ها، دولت ها و مشتری های دیگر در دستور کار این بخش قرار دارد. علاوه بر طراحی، تولید، بهسازی و پشتیبانی از جنگنده ها، بمب افکن ها، انتقال دهنده ها، سوخت رسان های هوایی، موشک ها و ... برای استفاده های نظامی، شهری و تجاری، این بخش توسعه و ارتقا ظرفیت ها و توانایی ها از طریق فناوری های شناسایی و نظارتی، و ارتباطی و اطلاعاتی را بر عهده دارد. همچنین این بخش فعالیت های خود را به حوزه های جدید مانند سیستم های بدون سرنشین، امنیت فضای مجازی اینترنت، مدیریت انرژی و پشتیبانی و تدارکات گسترش داده است.
 

شرکت خدمات سرمایه بوئینگ

این بخش همکاری نزدیکی با بخش هواپیماهای تجاری و دفاع، فضا و امنیت بوئینگ داشته و تنظیم و فراهم کردن منابع مالی در راستای تسهیل فروش و تحویل محصولات تجاری و نظامی این شرکت را بر عهده دارد.

بخش مهندسی، عملیات و فناوری بوئینگ

اهداف اصلی این بخش پشتیبانی از واحدهای تجاری این شرکت از طریق ارائه خدمات فنی با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه ممکن در حوزه های مختلف مانند فناوری اطلاعات، تحقیق و فناوری، و آزمایش و ارزیابی است. حصول اطمینان از تامین خدمات و فناوری در مواقع نیاز، حفظ رقابت پذیری و پیشرفت های سازگار با محیط زیست از جمله وظایف این بخش است. این سازمان توجه ویژه ای به تضمین موفقیت آمیز بودن توسعه برنامه ها و تلاش برای جذب، توسعه و حفظ نیروی کار ماهر و فنی در کلاس جهانی دارد.

گروه خدمات بوئینگ

رشد سودآور از طریق فراهم کردن خدمات زیرساختی مورد نیاز برای اداره فعالیت های جهانی بوئینگ در دستور کار این بخش قرار دارد. این بخش طیف گسترده ای از خدمات را در سراسر جهان انجام می دهد که از آن جمله می توان به خدمات تاسیساتی، مزایای کارکنان و خدمات، استخدام، امنیت، حمل و نقل و ... اشاره کرد. همچنین این بخش خدمات مسافرتی جامعی به کارکنان بوئینگ ارائه کرده و مدیریت فروش و خرید تمام اموال استیجاری و ملکی آن را نیز بر عهده دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 63
بازدید ماه : 1421
بازدید کل : 71796
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket